Големият шеф на Blizzard сякаш небрежно потвърждава, че Diablo 4 възприема модела на разширение на Destiny
Род Фъргюсън спомена за „годишните разширения“ на Diablo 4 в чат с Dexerto.
Готови ли сте за още Diablo 4? Надявам се, че да, защото точно това ще получите. Поне така изглежда изводът от неотдавнашното интервю на Dexerto с генералния мениджър на Diablo Род Фъргюсън, в което ВИП-ът на Blizzard случайно споменава, че Diablo 4 очевидно ще се основава на модел, базиран на тримесечни сезони и годишни разширения. Предполагам, че можете да го наречете съдба.
Dexerto е попитал Fergusson за бъдещето на Diablo 4. Наскоро Diablo 3 получи своя последен сезон след 11-годишно съществуване, което доведе до малки спекулации за това колко дълго ще продължи цялото това нещо с „Diablo 4“. Фъргюсън каза, че въпросът е като да питаш „колко дълго е едно парче конец“, но това не означава, че няма мисли по въпроса.
„Това са години и години“, казва Фъргюсън. „Когато погледнете старта на играта и този първи сезон, ние виждаме, че това е изграждането на основа, върху която можем да градим за в бъдеще. Така че, когато гледаме към тримесечните си сезони и към годишните си разширения, това са нещата, върху които наистина се фокусираме за нашата услуга на живо.“
Това, разбира се, е същият модел, който в момента се използва в Destiny 2. Вероятно не е изненадващо, че Diablo 4 – най-живата итерация на поредицата, – следва тези стъпки. Странно е да се потвърди това в контекста на една невнимателна забележка в интервю, но може би Blizzard просто смята преминаването на Diablo към този модел за очевидно и незабележимо. Или пък Фъргюсън по някакъв начин се е объркал, което изглежда малко вероятно. Все пак се свързах с Blizzard, за да потвърдя тази новина, и ще актуализирам този материал, ако получа отговор.
Тази новина идва само няколко седмици, след като Bungie обяви, че променя собствения си модел на услугата на живо. След разширението The Final Shape през следващата година Destiny 2 се отказва от четирите си сезонни издания в полза на три „епизода“, всеки от които ще има няколко действия, съдържащи нови истории, оръжия и артефакти. Част от причината за това е просто, че играчите бяха прегорели от това колко предсказуем и шаблонен беше станал всеки сезон. Което може би не е най-добрият знак за всеки разработчик, който иска да повтори модела.
Интересно е, че Фъргюсън представя този модел като начин да се поправи разочарованието на хората от D3. „Когато погледнеш назад и осъзнаеш, че между D3 и D4 имаше 11 години, имаш чувството, че не сме отговорили на изискванията на нашите играчи, на нашата общност и на това, което те заслужават“, каза той пред Dexerto. D3 получи само един пакет с разширения – Reaper of Souls – през целия си живот и имаше само (само!) 29 сезона, преди Blizzard да започне да я закрива в полза на Diablo 4.
Предполагам, че от Blizzard смятат, че играчите на D3 са сметнали това за малко оскъдно като съдържание. Или поне Blizzard иска да вярва, че е така. Така или иначе, изглежда, че D4, без да е изненадващо, ще има много дълга опашка през следващите години.