
Diablo 4: 15 най-добри редки парагонни възела за изграждане на друид
Редките възли са от решаващо значение в Diablo 4 за подобряване на способностите и създаване на перфектната конструкция.
Друидът в Diablo 4 е междинно звено между по-агресивния варварин и магическия магьосник, като този път разчита на майсторството си над природата, за да се бори със силите на Горящия ад. В геймплея си в Diablo 4 друидът използва мощни земетресения и силни ветрове в допълнение към силите за промяна на формата, за да спечели предимство срещу враговете, като обновената система за парагони дава на тези пазители на природата повече възможности за разнообразяване на борбата.
Под формата на буфери, които отключват истинския потенциал на силите на друида в играта Diablo, Paragon Boards, които играчите избират за тези персонажи, силно диктуват евентуалния им стил на игра. А за играчите, които искат да занулят конкретни бонуси, трябва да изберат правилните Редки възли, за да подобрят любимите си способности.
Обновена на 9 септември 2023 г. от Rhenn Taguiam: След като в последния пач 1.1.3 бяха направени подобрения, за да се постигне по-приемлив край на играта в Diablo 4, феновете на класа Druid може да открият, че някои промени в Paragon Nodes засягат техния стил на игра. Макар че Pulverize Druid остава основен избор в репертоара на природните пазители за повишаване на нивото, играчите може да се заинтересуват да разберат как определени Paragon Nodes влияят на прогреса на този клас, преди да продължат с този конкретен билд или да създадат свой собствен. Други парагонни възли, които заслужават интереса на играчите, включват такива, които дават цялостно увеличение на бронята, подобряват видовете щети при физическите, магическите и критичните удари, и дори пасивна опция за регенериране на живота.
Denial (Constricting Tendrils)
– +100 броня, +4% устойчивост на всички елементи
– Бонус: +4% устойчивост на всички елементи при 250 сръчност
Независимо как друидът подхожда към геймплея си в Diablo 4, дори най-силните му форми не могат да се противопоставят на ориентираните към DPS магьоснически билдове, особено на ледените магьосници, които могат да отслабят защитните настройки с правилно навременен ефект на замразяване. Благодарение на Denial друидът има по-голям шанс да заобиколи елементалистите като Sorcerer с общи съпротивителни сили.
Въпреки че максималната устойчивост към всички елементи е само +8%, тези стойности могат да компенсират с повече от половин процент потенциалната липса на защита на друида срещу врагове, които са зависими от елементите. Това е особено полезно в PVP, където друидите не могат да вземат предвид пълните защитни комплекти предвид хипернападателните настройки на повечето вражески играчи.
Spearhead (Survival Instinct)
- +25% щети за здрави врагове, +100 броня
- Бонус: +25% щети за здрави врагове при 250 интелигентност
Понякога геймплеят на Diablo 4 просто изисква враговете да достигнат определен процент здраве, преди героите да могат да увеличат броя на комбинациите и ротациите си. Този вид настройка става възможна за друида благодарение на Spearhead, особено след като той може да даде до +50% увеличение на щетите срещу здрави врагове или такива с 80% и повече здраве.
Въпреки ограничената продължителност на този рядък възел, осигуряването на враг с около 80% здраве е достатъчна щета, за да могат играчите да започнат да използват най-тежките си атаки, особено след като имат предимство по отношение на ресурсите.
Когато се сблъскате с по-силни врагове, като елити и босове, срещата в Diablo 4 може да се превърне в битка на изтощение, в която играчите губят повече ресурси, след като враговете ги превъзхождат с уменията си. Благодарение на Spearhead играчите имат по-голям шанс да запазят ресурсите, особено когато допълнителното усилване на атаката означава, че враговете достигат прага на здравето много по-бързо, отколкото обикновено е необходимо.
Havoc (Inner Beast)
- +10% физически щети, +15% щети от критични удари
- Бонус: +15% щети от критични удари при 270 ловкост
За разлика от другите класове в Diablo 4 друидът остава популярен заради балансирането на тежките форми на физически щети и различните дебафи от елементарното майсторство.
На свой ред друидът се радва на донякъде „най-доброто от двата свята“ сред петте класа в играта, изисквайки някои технически умения в замяна на това, че е малко по-силен от заклинателния магьосник и по-магичен от издръжливия варварин.
С Havoc друидите са стимулирани за тежки разрушителни игри от близко разстояние.
Благодарение на увеличаването на щетите от критични удари на този рядък възел, PVP друидите, като например Pulverize Druid, стават по-жизнеспособни в дългосрочни настройки. С подходящия комплект, който увеличава шанса за критичен удар, Havoc може да превърне всеки билд на друид в офанзивен джебчия.
Devastation (Constricting Tendrils)
+10 щети от природни магически умения, +16% щети за елита
Бонус: +10% щети от умения за природна магия при 270 интелигентност
В сравнение с по-закалените в битките варвари и елементарните си братя магьосници, друидите в преданията за Diablo са специализирани в манипулирането на самата природа, за да изпълняват заповедите им.
В геймплея на Diablo 4 майсторството на друидите над природата е отразено в природната магия, която предизвиква вихрушки, светкавици и дори земетресения за елиминиране на враговете.
Ако друидът предпочита да изрича заклинания, вместо да променя външния си вид, тогава опустошението е идеалният рядък възел за него.
Повишаването на умението за природна магия с 20% допълнително стимулира експериментирането с природна магия, която може да изтощи вражеските сили с произволен брой ефекти на състоянието. Освен това магията на природата работи добре с постройките на буреносния друид или дори може да се съчетае с популярни настройки като Pulverize Druid.
Recuperate (Lust For Carnage, Ancestral Guidance)
+10% регенериране на живота, когато не сте пострадали наскоро, +4% изцеление с отвари
Бонус: +4% изцеление с отвари при 270 интелигентност
Въпреки потенциалната издръжливост на друида във всяка постройка на Diablo 4, няма да навреди на играчите да подсигурят сигурността на героя си в по-общ смисъл с цялостен защитен рядък възел.
Това е нещо, което става възможно благодарение на Recuperate, даващ на играчите цели 8% допълнително лекуване с отвари и 10% буфер за регенериране на живота, когато не са повредени.
Освен повишената ефикасност при използването на отвари, пасивната регенерация на здравето е задължителен елемент, независимо от режима на игра.
Тъй като в полетата на омразата лековитите елексири са намалени, пасивното лекуване, което предлага Рекуперацията, може да промени хода на играта, ако играчите го използват внимателно. Въпреки че Recuperate не предлага огромни ползи в защита, допълнителните възможности за оцеляване чрез тези буфери могат да направят друида по-устойчив клас във всеки режим на игра.
Prime (Basic Board)
+10% щети, +4% максимален живот
Бонус: +10% щети при 160 интелигентност
Друидът, както и неговите колеги от класовете на Diablo 4 – некромантът и скитникът, имат основен рядък възел в основните си карти. Този рядък възел дава възможност на агресивните постройки да нанасят повече щети в началото, особено при конфигурациите с тежки заклинания.
Близкият бой става по-оптимален, ако Прайм е в синергия с Територия (Глиф), който добавя +3% щети на близки цели (на възел сръчност) и 10% намаляване на щетите срещу същите видове врагове (при 5 възела сръчност).
Друго съображение е Върколакът (Werewolf Glyph), който дава +1,3% допълнителни щети (за възел на волята) и 10% намаляване на щетите (при 5 възела на волята) при използване на бързоходната форма на върколак.
Impel (Basic Board)
+10% щети, +10 сила на волята
Бонус: +10% щети при 170 интелигентност
Друидите, които търсят още повече възможности за нанасяне на щети в началото на играта си в Diablo 4, трябва да обмислят придобиването на Impel. Общите щети и увеличаването на силата на волята на този рядък възел могат да направят много по-смъртоносни сградите, базирани на Земята и Мечката, особено с оглед на това как увеличената сила на волята увеличава щетите от Свръхсилата.
Това свойство превръща Impel в приличен Paragon Node в тандем с гаранции за Overpower като Obsidian Slam (Snake Spirit Boon) или Provocation (Passive).
Импел също така става по-ефективен в зависимост от вмъкнатия в борда глиф. Глифът на върколака работи подобно на глифа на върколака, като осигурява +1,3% допълнителни щети (на възел на волята) и +10% намаление на щетите (при 5 възела на волята) при използване на споменатата по-рано форма. Оптимизираните за Werebear бонуси, които Impel предоставя в началото, могат да подпомогнат смъртоносните Werebear билдове в средата на играта.
Reclamation (Ancestral Guidance)
+8 максимален дух, +2 дух при убийство
Бонус: +8 максимален дух при 270 интелигентност
Тъй като друидът в Diablo 4 е по средата между агресивните си събратя варварин и по-магическия магьосник, той се намира в несигурната ситуация да бъде зависим от ресурсите. Веднага щом играчите получат достъп до редкия възел Reclamation, те получават достъп до повече Maximum Spirit и Spirit on Kill, които могат да им помогнат да използват смъртоносните си ротации.
Мелиорацията е добра отправна точка към други възли за друиди, които искат да дадат приоритет на издръжливостта. Целта тук е да съчетаете Reclamation с Ancestral Guidance (Legendary), която дава поне 30% увеличение на щетите за 5 секунди, когато играчите изразходват 75 Spirit – бонус, който често могат да получат благодарение на допълнителния Spirit на Reclamation при убиване.
Spiritual Power (Ancestral Guidance)
+14% щети от основните умения, +35% щети от основните умения
Бонус: +14% щети от основното умение при 260 интелигентност и 350 сила на волята
Както и при всеки друг клас в геймплея на Diablo 4, голяма част от постройките на друидите разчитат на основни и базови умения, за да затвърдят ротациите си, а редкият възел „Духовна сила“ дава така необходимите буфери за щети на основни за друидите умения като Earth Spike и Pulverize.
По същество това е отправна точка към Борда на гръмотевиците, а увеличаването на щетите от Духовната сила работи добре с Експлоатация (Глиф), особено след като дава увеличение на щетите от +0,9 срещу уязвими цели (на възел Dex) и 3-секундна гаранция за уязвимост за всеки ударен враг веднъж на 20 секунди (при 5 възела Dex).
Harmony (Ancestral Guardian)
+14% щети от основното умение, +10 Willpower
Бонус: +14% щети от основното умение при 270 интелигентност
Друидите, които хвърлят заклинания за близък бой, разчитат до голяма степен на ротациите на атаките, за да се поддържат в битките в Diablo 4, а Свръхмощта се превръща в основен усилвател на щетите за най-агресивните друидски билдове. Тук идва ред на Harmony Rare Node, тъй като увеличаването на щетите и усилването на силата на волята го превръщат в полезен ъпгрейд на Impel.
В сравнение с увеличаването на базовите щети на последния, подобряването на основните щети с хармония е особено важно за тежките постройки с големи щети, като например Pulverize Werebear, която блести в PVP. Допълнителната сила на волята допълнително увеличава щетите от Overpower – вид щети, зависещи от стойностите на Живота и Укрепването, от които играчите могат да се възползват чрез други възли за увеличаване на живота (Natural Attunement, Recuperate).
Hubris (Thunderstruck)
+4% намаляване на щетите от уязвими врагове, +10 Willpower
Бонус: 4% намаляване на щетите от уязвими врагове при 260 интелигентност
Точно както трясъкът на гръмотевицата може да зашемети всеки, така и геймплеят на Diablo 4 позволява на друида да спира враговете по пътя им чрез своите буреносни заклинания. Докато Бордът на гръмотевиците насочва тази тема към бонуси срещу зашеметени врагове, Редкият възел Hubris добавя така необходимата на играчите способност за оцеляване. В същността си наличието на Уязвими противници ще ги принуди да нанасят по-малко щети на играчите, което може да намали заплахата от Елитите и босовете.
По-малко щети, нанесени от враговете, означава повече пространство за играчите да нанасят щети – нещо, от което Върколакът на бурята може да се възползва с глифа на Върколака в допълнение към увеличения шанс за уязвимост (Elemental Exposure, Wrath Passive) и увеличаването на щетите от буря срещу уязвими врагове (Perfect Storm).
Stormcaller (Thunderstruck)
+10% щети от умението „Буря“, +10 Willpower
Бонус: +10% щети от умението „Буря“ при 260 ловкост
Друидите, които искат да се превърнат в проводник на природния гняв, могат да разчитат на заклинанията „Буря“ за игри с фокус върху AOE в Diablo 4, като рядката точка „Призовател на буря“ под борда „Гръмотевична сила“ е пример за този стил на игра. Тежките ротации на заклинания могат да се възползват от масивните буфери за щети от Бурята на този възел, особено когато са съчетани със земни заклинания, които обикновено осигуряват повече полезност (напр. отблъскване) вместо тежки щети.
Винаги надеждният буреносен друид също може да използва Stormcaller с Hubris, като синергизира ефектите им с други редки възли като Tempest, които увеличават както щетите от критични удари, така и уязвимите щети.
Deluge (Thunderstruck)
+15% щети от критични удари, +15% щети за врагове, контролирани от тълпата
Бонус: +15% щети от критични удари при 260 интелигентност и 350 сила на волята
Въпреки че геймплеят на Diablo 4 въвежда уникални механики за нанасяне на щети, като например Overpower, чиято стойност се определя от броя на животите, и Fortify, нищо не може да се сравни с добрите стари критични щети при увеличаване на DPS. Точно това прави за друида редкият възел Deluge, който се възползва от присъщата за класа природа на AOE атаките, за да набавя както критични, така и CC удари.
Предимството на CC е от полза, като се има предвид колко много буреносни атаки могат да предизвикат ефекти като обездвижване (Буреносен удар, Светкавична буря) и забавяне (Торнадо, Циклонна броня, Ураган). В ръцете на друид, фокусиран върху природната магия, този възел може да работи със земни заклинания, които се справят с подобни CC, като Зашеметяване (Earth Spike, Pulverize, Boulder, Petrify) и Обездвижване (Landslide).
Feral (Lust For Carnage)
+10% щети от уменията на върколака, +10 Willpower
Бонус: +10% щети от уменията на върколака при 270 ловкост
За разлика от грамадната мечка, която поема повечето удари за друида, свирепият върколак в геймплея на Diablo 4 е известен с бързите си удари. Точно това демонстрира Feral Rare Node в рамките на Lust for Carnage Board, като този път подобрява щетите на всички умения на Върколака в допълнение към техните бойни предимства като отрови (Feral Claw, Rabies) и Lifesteal (Shred, Lacerate).
Редкият възел също така си взаимодейства добре с основния легендарен възел Lust for Carnage, който дава 2 Духа за всеки критичен удар на умението на Върколака, което осигурява добро управление на ресурсите. Feral работи с тежък критичен глиф като Spirit, който дава +1,9% увеличение на щетите от критичен удар (за всеки възел на ловкост) и 20-секундно 2-12% увеличение на щетите от критичен удар (за 5 възела на ловкост).
Regenerative (Lust For Carnage)
+4% получено изцеление, +10 Willpower
Бонус: +4% получено изцеление при 260 интелигентност
Въпреки че друидите от високо ниво в Diablo 4, като например Pulverize Werebear, могат да елиминират враговете бързо, те се нуждаят от поддръжка, за да надживеят противниците си по отношение на защитата. Регенериращият рядък възел прави това за борда на Lust for Carnage, като дава така необходимите тласъци за регенериране, които се засилват допълнително с допълнителна сила на волята.
Благодарение на Регенериращата функция друидите могат да разчитат повече на подобрените си изцеления от източници като общо възстановяване (Обезсилващ рев), както и на запазване на живота при атаки (Shred) и критични удари (Lacerate). Освен общите предимства на Регенериращия за оцеляване, той се съчетава добре и със заклинания, които имат ефект, докато друидът е здрав. Те включват повишаване на базовите щети във формата на Werebear (Ursine Strength) и свръхмощни версии на умения за определени периоди (Pulverize).